A sörbarát Európa

Ahány nemzet, annyi szokás – szól a mondás. Nincs ez máshogy a sörrel és a sörözéssel sem. A Dreher Sörgyárak Zrt. anyavállalata, a SABMiller átfogó "sörfelmérést" készített Európa 15 országában, hogy minél jobban megismerje az öreg kontinens sörbarátait. A pán-európai kutatásban közel 8000 embert kérdeztek sörözési szokásaikkal kapcsolatban, amely során több érdekes tényre derült fény.

A SABMiller kutatása alapján az európaiak 52%-a a sört tartja kedvenc alkoholos italának. A legnagyobb sörrajongók a csehek, a lengyelek és a németek, ahol a népesség 60%-a sorolja első helyre az aranyló italt. A felmérés szerint a magyaroknak is több mint fele előnyben részesíti a sört a többi alkoholos itallal szemben. 

Európa szerte a péntek és a szombat a két legfelkapottabb nap a sörözés szempontjából, de a legtöbb nemzet a hét minden napján élvezi a sörözés örömteli pillanatait. Szinte nincs olyan sörbarát, akinek a fárasztó hétköznapok végén ne esne jól egy pohár frissítő aranyló nedű. A jól megérdemelt italt azonban Európa minden országában, más-más időpontban fogyasztják. Legkorábban, 16.40-kor a dánoknak csúszik le az első korty sör a torkukon, míg hazánkban majdnem egy órával később koccannak össze először a korsók.

sororak.gif

Az Európaiak 95%-a szerint a sör társasági ital. A vérbeli sörivók legszívesebben barátaikkal, kisebb társaságban ülnek le egy habzó, aranyló ital mellé. A férfiak a korsó mellett szeretik megvitatni egymással az élet nagy dolgait. Valószínűleg ebből adódik, hogy szívesebben söröznek barátaikkal, mint jelenlegi hölgy partnerükkel.

Az európai sörbarátok 81%-a családi, baráti összejövetelek nélkülözhetetlen kellékének tartja az aranyló italt. Érdekes, hogy míg a magyarok, a hollandok, a belgák, a németek és az angolok az esküvőkön fogyasztanak előszeretettel sört, addig a csehek és a dánok a temetéseken teszik ugyanezt. Európa népei közül a spanyolok, a dánok és a svédek azok, akik az üzleti megbeszéléseken, és az első randin is szívesen választják az aranyló italt.

A fizetés szempontjából az első randi kritikus pont lehet! A magyar férfiak lovagiasság tekintetében azonban messze felülmúlták az európai átlagot, ugyanis 86%-uk számára teljesen természetes, hogy fizetik hölgy partnerük sörét is. A magyar férfiak ráadásul nemcsak az első randin udvariasak, 96%-uk állandó partnerének is fizeti az aranyló italt.

Udvariasság és nagyvonalúság szempontjából a magyarok nem csupán a partnerük irányába bizonyultak gálánsnak. A magyarok 70%-a számára teljesen természetes az is, hogy egy közös sörözés alkalmával fizet egy kört barátainak is.  A legtöbbjük 4 embert hív meg általában, de akadnak, akik akár tíznél több italt is hajlandók megvásárolni egy körben. Az európaiak vendégszeretetét jól tükrözi, hogy 44%-uk akkor is szívesen meghív bárkit egy pohár sörre, ha nem biztos benne, hogy az illető viszonozni fogja a gesztust. 

"A SABMiller, a világ söriparának egyik vezető szereplője, kiemelt figyelmet fordít arra, hogy megismerje az országonként eltérő fogyasztói igényeket és szokásokat. A SABMiller leányvállalataként a Dreher Sörgyárak Zrt. kifejezetten a hazai fogyasztók ízlésének megfelelően alakította ki portfolióját, és ennek szellemében készíti kiváló minőségű söreit" – mondta Agócs Mónika a Dreher Zrt. vállalati kapcsolatok vezetője.

További információ:

Agócs Mónika Jéger-Pete Renáta
Dreher Sörgyárak Zrt. Well PR Kft.
Telefon: +(36 1) 432 9720
Fax: +(36 1 ) 432 9877
e-mail: monika.agocs@dreher.sabmiller.com
Telefon: +(36 1) 350 7390 /118
Fax: +(36 1) 350 7393
e-mail: r.pete@well.hu