Cseh remek nyert legkedveltebb serek versenyen

Kedves kecske nem teljesen egy esztendeje ezt mekegte: "Megszereted e cseh remeket!" Ezen emlegetett ser ezreknek lett kedvence, s ezt jelezve nyert emberek legkedveltebb szeszes leve versenyen.

kozel.jpgA Kozel cseh sörmárka fémdobozos 0,5 literes kiszerelése "Szeszes italok" kategóriában elnyerte a "Sikertermék 2005" kutatás első helyezését.

Az ACNielsen és a Mai Piac idén hatodik alkalommal közös kutatásban mérte fel az év legjobb újdonságait, azaz azt, hogy melyek voltak Magyarországon az elmúlt üzleti év legsikeresebb termékbevezetései az élelmiszerek és vegyiáruk között. A kutatás mindenkori célja, hogy kiválassza azokat a termékeket, amelyek bevezetése a kereskedők megítélése szerint a legsikeresebb volt az adott időszakban, és amelyek a jövőben is várhatóan azok lesznek az adott termékcsoporton belül. A kérdőív, melyet a kereskedők kaptak a személyes megkérdezés során, 18 kategóriában* összesen 163 új terméket tartalmazott, melyeket egyenként kellett a válaszadóknak rangsorolniuk a bolt forgalmára gyakorolt hatás szempontjából.

A "Szeszes italok" kategória első helyezettje idén a Kozel sör márka lett, olyan rangos helyezettek között, mint a Kalinka Vodka és az Unicum Next.

Nick_Johnston.jpgAz aranyérmes márka a Dreher Sörgyárak Zrt. bevezetésében tavaly júliusban került a magyar piacra.
"A Kozel kitûnő minőségû, ízletes sör, ezért egészen biztosak voltunk benne, hogy aki megkóstolja, szinte biztosan a későbbiekben is mellette dönt" – hangsúlyozza Nick Johnston, a Dreher Sörgyárak Zrt. marketing igazgatója.
Ezért a bevezetéskor elsődleges célnak a kipróbálást tekintették, méghozzá
úgy, hogy minél gyorsabban minél többen ismerjék meg az új márkát. Nagy hangsúlyt fektettek a folyamatos, fenntartott kommunikációra.

kozel_kecske.jpgA márka emblémáján szereplő állat, a kecske a teljes kommunikációs folyamatban jelen volt, hiszen ez a magyar jelentése a márka cseh nevének. Tavaly augusztusban erőteljes televíziós és rádiós kampányt indítottak, amelyek egészen karácsonyig tartottak, s ezeket a promóciókat számos ponton összekötötték regionális sajtómegjelenésekkel. Nyáron és ősszel többféle, régiókra szabott, gondosan felépített BTL kampányra került sor, amely a kezdeti időszakban, a megismertetési szakaszban volt a legerőteljesebb.

A példátlan siker azzal magyarázható, hogy a Kozel nagyon jó minőségû cseh sör, amely elérhető áron kerül a vásárlókhoz. Ezért ösztönözni igyekeztek minden potenciális fogyasztót a kipróbálásra, elsősorban a hipermarketekben, másodlagos kihelyezés keretében.

"A márka értékesítési adatai felülmúlták a várakozásokat, ami optimizmussal tölt el bennünket e cseh sör jövőjével kapcsolatban" – zárja szavait Nick Johnston.

* Termékkategóriák: szénsavmentes üdítőitalok, szénsavas üdítők, édesség, édes rágcsálnivalók, sós rágcsálnivalók, feldolgozott húskészítmények, reggelizőtermékek, szeszes italok, tejalapú desszertek, tejtermékek, hajápolás, háztartási papíráru, háztartási tisztítószerek, mosó- és öblítőszerek, női higiénia, testápolás, tisztálkodás, szájápolás

További információ:

Vass Kornélia
Dreher Sörgyárak Zrt.
Telefon: + (36 1) 432 9714
kornelia.vass@dreher.sabmiller.com
www.dreherrt.hu

Csobaji Dóra
Open Communications
Telefon: + (36 1) 239 1098
dora.csobaji@opencom.hu