Élelmiszerszavatosság-jelző, női bringaruha, turizmus kattintásra – az idei befutók a „A jövő fiatal vállalkozója” pályázaton

2011. június 1-jén ünnepélyes díjátadóval ért véget a Dreher Sörgyárak Zrt. „A jövő fiatal vállalkozója” pályázata. A Budapesti Corvinus Egyetemen lezajlott rendezvényen végre fény derült a verseny idei győzteseire, valamint a Fenntarthatósági különdíj,  és összesen 6,5 millió forint talált gazdára.

20110601_372-200.jpg

Galéria megnyitásához
kattintson a képre

„A jövő fiatal vállalkozója” megmérettetés minden évben az ország legtehetségesebb, legkreatívabb, legfelkészültebb és legkitartóbb vállalkozójelöltjeit keresi. A felsőoktatási hallgatók számára indított pályázat öt évvel ezelőtt a Dreher Sörgyárak Zrt. kezdeményezésére jött létre és azóta is fontos eleme a cég társadalmi felelősségvállalási programjának. 

 
A verseny alapvető célja, hogy támogassa a vállalkozás elindítását fontolgató diákokat céljuk elérésében, valamint, hogy az Életpálya Alapítvány és az EcoSim szakmai közreműködésével, a pályázathoz köthető szakmai anyagok, előadások és workshopok segítségével fejlessze a pályázaton részt vevő felsőoktatási hallgatók üzleti életben nélkülözhetetlen készségeit és bővítse a vállalkozások létrehozásához és működtetéséhez kapcsolódó ismereteiket.

„A jövő fiatal vállalkozója” 2011-es nyertese 3 millió forintot, a második helyezett 2 millió, a harmadik helyezett 1 millió forintot nyert, míg a Fenntarthatósági különdíjjal jutalmazott pályázó félmillió forinttal gazdagodott, amit vállalkozásuk megalapítására kell fordítaniuk. Emellett mindannyian 6 havi ingyenes szakmai tanácsadást is nyertek, amit az üzleti életbe való belépésükkel kapcsolatban tudnak igénybe venni.

A verseny koncepciója alapján azok a kimagasló ötletek és jól kidolgozott üzleti tervek nyertek jutalmat, amelyeket a szakmai zsűri a leginkább megvalósíthatónak, támogatásra méltónak ítélt. A pályázók három írásbeli és a 10 legjobb ezután egy szóbeli fordulóban bizonyíthatták be, hogy ők valóban a jövő fiatal vállalkozói. Az írásbeli fordulók alatt a versenyzőknek egy részletesen kidolgozott üzleti terv különböző részeit kellett leadniuk; ez alapján dőlt el, hogy kik jutnak be a legjobb 10 közé. Idén rekordszámú jelentkező regisztrált a versenyre, akik közül végül 118-an adták le a teljes üzleti tervet, ami elengedhetetlen volt a döntőbe kerüléshez.

A legkiválóbbak 2011. május 18-án angol nyelvű prezentációban mutatták be ötletüket a zsűri tagjainak, akik ezután döntöttek az első három, valamint a Fenntarthatósági különdíjas személyéről. A zsűri tagjaként Dr. Könczöl Erzsébet (a Corvinus Egyetem docense, a zsűri elnöke); Dr. Szirmai Péter (az Életpálya Alapítvány kuratóriumának elnöke); Kiss Péter (az Őkogázprojekt Kft. munkatársa és a Jövő Fiatal Vállalkozója 2008 győztese), Kovács Sándor Lóránt (a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalatfejlesztési igazgatója); Igaz Zoltán (az ING Bank kommunikációs igazgatója); Fertetics Mandy (a Dreher Sörgyárak Zrt. fenntartható fejlődés vezetője) és Gerendai Károly (a Sziget Kft. ügyvezetője) számos remek üzleti ötletet hallhatott, ezért igazán nehéz volt meghoznia a döntést.

 

Régi tapasztalat, hogy az ötletek újszerűségével sosincs gond, az nehezebb kérdés, hogy mennyire piacképes egy pályázat, és talán ez utóbbiban volt egy nagy előrelépés idén” – fogalmazta meg Kovács Sándor Lóránt a zsűri benyomásait.

„A jövő fiatal vállalkozója” 2011-es kiírásban a harmadik helyet Fodor Ákos Dániel nyerte el, egy online idegenvezetői portál terveivel. A www.traveltrix.org címen megvalósuló oldal a magánturistáknak hoz létre egy nemzetközi felületet, ahol találhatnak maguknak olyan kiegészítő elemeket, ami által sikeresebbé válhat az utazásuk. A harmadik helyezett és üzlettársa elmondása szerint az elképzelés megvalósításának legköltségigényesebb része a marketing lesz, ezért az elnyert 1 millió forint legnagyobb részét erre fordítják majd: „A következő lépés az lesz, hogy az oldal, – aminek az alfa verziója már megvan – ténylegesen publikussá váljon, aminek kulcsa, hogy beinduljon az online marketing tevékenység, valamint kialakítsuk az oldal hazai prototípusát, amit szeretnénk átvinni a többi országba.”

A verseny második helyén Geréby Zsófia, a MOME ruhatervező szakának végzős hallgatója végzett. Zsófia régóta tervezi, hogy UrbanLegends néven indít, elsősorban női biciklis ruházati termékek tervezésével és gyártásával foglalkozó vállalkozást. Elképzelései alapján fiatalos termékei egyszerre felelnek meg a legújabb stílus, és egy városi biciklis technikai elvárásainak. Ez utóbbi kapcsán például a nagy hangsúlyt fektet a zsebek és szabásvonalak oly módon történő kialakítására, hogy a lehető legkényelmesebb és legpraktikusabb közlekedést biztosítsa egy biciklis nőnek. „Mindenképpen szerettem volna egy saját vállalkozásba kezdeni és kipróbálni, hogy hogyan tudom megállni a helyem egy piacon, aminek a célközönsége kicsit más, mint a létező magyar dizájnereké” – mondta el jövőbeli terveit a pályázat második helyezettje.

„A jövő fiatal vállalkozója” 2011-es nyertese Seres Viktor lett. Üzlettársaival együtt egy olyan terméket kívánnak eljuttatni a vásárlókhoz, ami a csomagolásba építve mutatja az élelmiszerek frissességét, vagyis hogy az adott élelmiszer fogyasztható-e vagy megromlott. A hétköznapi életet nagyban megkönnyítő találmányt laboratóriumban tökéletesítették, ennek köszönhetően Seres Viktor szerint a csomagoló cégek számára a termék beépítése nem okoz többletberuházást.  „A pályázat megnyerése után szeretnénk minél hamarabb céget alapítani és a termékünket minél több cégnek bemutatni. Mivel nem készítünk tejtermékeket, ezért találnunk kell egy vevőt, aki beépíti a csomagolásába és piacra dobja” – nyilatkozta az újdonsült nyertes.

A Fenntarthatósági különdíj odaítélése kellemes gondot okozott a zsűrinek: „A zsűri tagjai között a különdíj odaítélése kapcsán volt a legnagyobb vita, hiszen meglepően sok pályázatban volt valamilyen környezetvédelmi, környezettudatossági, vagy szociális, társadalmi felelősségvállalási szempontból értékelhető újítás és majdnem mindegyik pályázatnak vagy üzleti tervnek volt valamilyen fenntarthatósági dimenziója” – elemezte röviden fenntarthatósági szempontból a pályázatokat Fertetics Mandy.

A Fenntarthatósági kül
öndíjat végül elnyerő Győri Szabolcs ötletének lényege, hogy a lomtalanításkor amúgy is kidobni szándékozott bútorokat és egyéb tárgyakat összegyűjti, hogy újrafelhasználva őket új berendezési tárgyakat állítson belőlük elő. „Úgy gondolom, hogy a vállalkozásom révén nem csak a magam sorsán javítok, hanem az emberek életén és életszínvonalán is, hiszen mindenkinek fontos a saját lakásának berendezése, a környezete” – foglalta össze alapelveit a különdíj nyertese.

A pályázók a 6,5 millió forinton felül értékes ajándékokat is átvehettek: az Alinea Könyvkiadó az összes jelentkezőnek felajánlotta az Üzleti fogalomtár elnevezésű kiadványát, valamint a kiadó vezetője az első három helyezettnek egy-egy üzleti könyvcsomagot adott át. A MOHA Ház a verseny nyertese számára 100.000 forint értékű KKV szolgáltatást biztosít, a Bringóhintó kkt. pedig minden döntős résztvevőnek egy egyórás bringóhintózással kedveskedik. Dr. Arató Balázs ügyvéd a dobogósoknak és a különdíjasnak 50 ezer, míg a többi döntősnek 30 ezer  forint értékben ajánlott fel jogi segítséget. A MolnárPhoto Kft. a győztesek számára 100.000 forint, míg a különdíjas részére 50 ezer forint értékű fotózást ajándékozott. Végül a Szonett Nemzetközi Marketing Tanácsadó Cég, a felajánlásuk keretein belül, három pályázó részére biztosít egy évre szóló, ingyenes marketing tanácsadást.

 

További információ, interjú-igény:

 
Simon Katalin
Jani Kinga
Dreher Sörgyárak Zrt.
Senior PR specialista
Senior PR tanácsadó
ACG PR

E-mail: katalin.simon@dreher.sabmiller.com
Telefon: +(36 1) 432 9920

E-mail:
jani.kinga@acg.hu
Telefon: +(36 30) 417 4124