JFV_2011_donto_elott

Ahogy lezárult a regisztrációs időszak, elkezdődött „A Jövő Fiatal Vállalkozója” pályázaton a komoly szakmai munka. A rekordszámú pályázóknak három fordulón keresztül kellett leendő vállalkozásuk üzleti tervének különböző elemeit benyújtaniuk. A szakmailag minél megalapozottabb tervek megszületésének érdekében a Dreher Sörgyárak Zrt. felkészítő tréningekkel egészítette ki a programot.

JFV-200.jpg

Facebook galéria megnyitásához
kattintson a képre

Már a pályázat nyitórendezvényén is tapasztalt és sikeres hazai vállalkozók adtak bennfentes vállalkozói tippeket a pályázni kívánó fiataloknak, az inspiráción túl azonban az üzleti terv elkészítésének folyamatát is támogatni kívánják a szervezők. A rekordszámú 236 jelentkező közül végül 118-an adták le a teljes üzleti tervet, vagyis a döntőbe történő válogatáshoz szükséges mindhárom részt.

Az írásbeli anyagok elkészítéséhez a szervezők igyekeztek a lehető legtöbb szakmai segítséget megadni, ezért minden pályázati rész leadása előtt ingyenes műhelymunkát rendeztek az Életpálya Alapítvány közreműködésével.

Az első képzésen a vállalkozási ötlet leírásához és a részletes marketingterv kidolgozásához kaphattak segítséget a résztvevők, a másodikon az eszköz-, működési- és humánerőforrás-terv elkészítésének rejtelmeit ismerhették meg, a harmadik tréning pedig a pénzügyi terv reális elkészítéséhez kívánt gyakorlati segítséget nyújtani. A képzéseken hangsúlyos szerepet kapott a csapatmunka, a tapasztalati és a gyakorlati tudás átadása, valamint az üzleti terv megírásához felhasználható tanulságok megfogalmazása.

A pénzügyi tervezésről szóló workshopon a trénerek több fontos tényezőre is felhívták a pályázók figyelmét: mindig érdemes nemcsak egy optimista, hanem egy pesszimista-realista tervet is felvázolni, és bár az egzakt számok nagyon fontosak, nem szabad elveszni a képletekben, mindig logikusan kell gondolkodni, hogy legyen értelme a leírt számoknak. Ősszességében a pályázók megtanulták: a pénzügyi tervet érteni is kell, mert csak így lehet megvédeni a zsűri előtt.

„A képzések értékelése során sokan említették, hogy megismerkedtek a közös munka értékével, rájöttek a számszerű adatok és a szakkifejezések használatának fontosságára, valamint felismerték a közvélemény kutatások és más vélemények megismerésének szükségességét. Úgy vélem, hogy az itt megszerzett kapcsolatok fontosak lehetnek számukra a későbbiekben. Megtanultak csoportban dolgozni, belekóstolhattak, hogyan szervezzenek és motiváljanak egy csapatot” – mondta Kiss Ágnes,  az Életpálya Alapítvány munkatársa, a felkészítő képzés egyik trénere.

A trénerek és a résztvevők a háromfordulós műhelymunka értékei közül egyöntetűen kiemelték a szemléletmód és a látókör bővülését, mely Magyarországon gyakran hiányzik a fiatal vállalkozó-jelöltekből

„A pályázás sikeréhez elengedhetetlen egy jó ötlet. A kidolgozott üzleti terv azonban legalább ilyen fontos a pályázatok elbírálása során. A workshopok résztvevői általános tapasztalatként számoltak be arról, hogy náluk az ötlet eddig háttérbe szorította az üzleti tervet, de a képzések során a vállalkozásindítás számos új aspektusával ismerkedtek meg” – tette hozzá a tréning vezetője, Darázs Dóra, az Életpálya Alapítvány munkatársa.

„Elgondolkodtató ötletek és eredmények születtek a közös munka során. Érdekes emberekkel, gondolatokkal ismerkedtem meg és bővült a látóköröm. Mindezek alapján úgy gondolom, hogy workshop nagyon hasznos segítség volt a pályázati anyag elkészítéséhez” – foglalta össze a tanultakat egy résztvevő.

A pályázók a prezentáció bemutatását is gyakorolhatták társaik előtt, ami a majdani zsűri előtti szereplés izgalmát oldotta. Egyikőjük így összegezte az ezzel kapcsolatos tapasztalatait: „Most látom, hogy mindig lesznek olyanok, akik tesznek fel kérdéseket – és azokra tudni kell a választ.”

Darázs Dóra szerint a tréning alatt sokan rájöttek, hogy a saját nézőpontjukon kívül rengeteg más nézőpont is létezhet, ezért mindenképp érdemes kikérni mások tanácsát is, mielőtt belefognak a vállalkozásba. Azt is felmérték, hogy az idei mezőny nagyon erős, ezért még inkább törekedni kell a minőségi munkára.

„Most kezdődik a zsűri munkája, mely értékeli a beérkezett pályaműveket, s hamarosan eldől, hogy melyik tíz vállalkozó szellemű fiatal pályázó jut be a május 18-i döntőbe. Az eseményen az ötletet személyesen is be kell mutatni a zsűri előtt és megválaszolni a felmerülő kérdéseket. Az elmúlt öt évben is színvonalas munkákat ismerhettünk meg, idén azonban még nagyobb érdeklődéssel várom a döntősöket, bízva abban, hogy a lezajlott tréningek pozitív hozadéka is érezhető lesz már” – mondta Kovács Sándor Lóránt, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalatfejlesztési igazgatója.

 

Bővebb információ:

Simon Katalin
Jani Kinga
Dreher Sörgyárak Zrt.
Senior PR specialista
ACG PR
Senior PR tanácsadó, médiaszakértő

E-mail: katalin.simon@dreher.sabmiller.com
Telefon: (1) 432 9920

E-mail: jani.kinga@acg.hu
Telefon: +(36 30) 417 4124

 

Megjegyzés a sajtó munkatársainak:

A 2011-ben immár ötödik alkalommal meghirdetett „A Jövő Fiatal Vállalkozója” pályázat a Dreher Sörgyárak Zrt. kezdeményezésre jött létre azzal a céllal, hogy segítse a saját vállalkozást elindítani szándékozó felsőoktatási hallgatókat céljuk elérésében.

A verseny másik fontos célja, hogy az Életpálya Alapítvány, valamint az EcoSim szakmai közreműködésével fejlessze a pályázaton résztvevő felsőoktatási hallgatók üzleti életben nélkülözhetetlen készségeit és bővítse a vállalkozások létrehozásához és működtetéséhez kapcsolódó ismereteiket.

„A Jövő Fiatal Vállalkozója” pályázat 2011-es zsűrije:

Dr. Könczöl Erzsébet, a Corvinus Egyetem adjunktusa, a zsűri elnöke
Dr. Szirmai Péter, az Életpálya Alapítvány kuratóriumának elnöke
Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezetője
Salgó István, az ING Bank N.V. Magyarország vezérigazgatója
Kiss Péter, „A jövő fiatal vállalkozója 2006” pályázat nyertese
Andrei Haret, a Dreher Sörgyárak Zrt. elnök-vezérigazgatója
Kovács Sándor Lóránt, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalatfejlesztési igazgatója

 

 

Dreherzrt.hu
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.