JFV_2011_donto_elott

Ahogy lezárult a regisztrációs időszak, elkezdődött „A Jövő Fiatal Vállalkozója” pályázaton a komoly szakmai munka. A rekordszámú pályázóknak három fordulón keresztül kellett leendő vállalkozásuk üzleti tervének különböző elemeit benyújtaniuk. A szakmailag minél megalapozottabb tervek megszületésének érdekében a Dreher Sörgyárak Zrt. felkészítő tréningekkel egészítette ki a programot.

JFV-200.jpg

Facebook galéria megnyitásához
kattintson a képre

Már a pályázat nyitórendezvényén is tapasztalt és sikeres hazai vállalkozók adtak bennfentes vállalkozói tippeket a pályázni kívánó fiataloknak, az inspiráción túl azonban az üzleti terv elkészítésének folyamatát is támogatni kívánják a szervezők. A rekordszámú 236 jelentkező közül végül 118-an adták le a teljes üzleti tervet, vagyis a döntőbe történő válogatáshoz szükséges mindhárom részt.

Az írásbeli anyagok elkészítéséhez a szervezők igyekeztek a lehető legtöbb szakmai segítséget megadni, ezért minden pályázati rész leadása előtt ingyenes műhelymunkát rendeztek az Életpálya Alapítvány közreműködésével.

Az első képzésen a vállalkozási ötlet leírásához és a részletes marketingterv kidolgozásához kaphattak segítséget a résztvevők, a másodikon az eszköz-, működési- és humánerőforrás-terv elkészítésének rejtelmeit ismerhették meg, a harmadik tréning pedig a pénzügyi terv reális elkészítéséhez kívánt gyakorlati segítséget nyújtani. A képzéseken hangsúlyos szerepet kapott a csapatmunka, a tapasztalati és a gyakorlati tudás átadása, valamint az üzleti terv megírásához felhasználható tanulságok megfogalmazása.

A pénzügyi tervezésről szóló workshopon a trénerek több fontos tényezőre is felhívták a pályázók figyelmét: mindig érdemes nemcsak egy optimista, hanem egy pesszimista-realista tervet is felvázolni, és bár az egzakt számok nagyon fontosak, nem szabad elveszni a képletekben, mindig logikusan kell gondolkodni, hogy legyen értelme a leírt számoknak. Ősszességében a pályázók megtanulták: a pénzügyi tervet érteni is kell, mert csak így lehet megvédeni a zsűri előtt.

„A képzések értékelése során sokan említették, hogy megismerkedtek a közös munka értékével, rájöttek a számszerű adatok és a szakkifejezések használatának fontosságára, valamint felismerték a közvélemény kutatások és más vélemények megismerésének szükségességét. Úgy vélem, hogy az itt megszerzett kapcsolatok fontosak lehetnek számukra a későbbiekben. Megtanultak csoportban dolgozni, belekóstolhattak, hogyan szervezzenek és motiváljanak egy csapatot” – mondta Kiss Ágnes,  az Életpálya Alapítvány munkatársa, a felkészítő képzés egyik trénere.

A trénerek és a résztvevők a háromfordulós műhelymunka értékei közül egyöntetűen kiemelték a szemléletmód és a látókör bővülését, mely Magyarországon gyakran hiányzik a fiatal vállalkozó-jelöltekből

„A pályázás sikeréhez elengedhetetlen egy jó ötlet. A kidolgozott üzleti terv azonban legalább ilyen fontos a pályázatok elbírálása során. A workshopok résztvevői általános tapasztalatként számoltak be arról, hogy náluk az ötlet eddig háttérbe szorította az üzleti tervet, de a képzések során a vállalkozásindítás számos új aspektusával ismerkedtek meg” – tette hozzá a tréning vezetője, Darázs Dóra, az Életpálya Alapítvány munkatársa.

„Elgondolkodtató ötletek és eredmények születtek a közös munka során. Érdekes emberekkel, gondolatokkal ismerkedtem meg és bővült a látóköröm. Mindezek alapján úgy gondolom, hogy workshop nagyon hasznos segítség volt a pályázati anyag elkészítéséhez” – foglalta össze a tanultakat egy résztvevő.

A pályázók a prezentáció bemutatását is gyakorolhatták társaik előtt, ami a majdani zsűri előtti szereplés izgalmát oldotta. Egyikőjük így összegezte az ezzel kapcsolatos tapasztalatait: „Most látom, hogy mindig lesznek olyanok, akik tesznek fel kérdéseket – és azokra tudni kell a választ.”

Darázs Dóra szerint a tréning alatt sokan rájöttek, hogy a saját nézőpontjukon kívül rengeteg más nézőpont is létezhet, ezért mindenképp érdemes kikérni mások tanácsát is, mielőtt belefognak a vállalkozásba. Azt is felmérték, hogy az idei mezőny nagyon erős, ezért még inkább törekedni kell a minőségi munkára.

„Most kezdődik a zsűri munkája, mely értékeli a beérkezett pályaműveket, s hamarosan eldől, hogy melyik tíz vállalkozó szellemű fiatal pályázó jut be a május 18-i döntőbe. Az eseményen az ötletet személyesen is be kell mutatni a zsűri előtt és megválaszolni a felmerülő kérdéseket. Az elmúlt öt évben is színvonalas munkákat ismerhettünk meg, idén azonban még nagyobb érdeklődéssel várom a döntősöket, bízva abban, hogy a lezajlott tréningek pozitív hozadéka is érezhető lesz már” – mondta Kovács Sándor Lóránt, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalatfejlesztési igazgatója.

 

Bővebb információ:

Simon Katalin
Jani Kinga
Dreher Sörgyárak Zrt.
Senior PR specialista
ACG PR
Senior PR tanácsadó, médiaszakértő

E-mail: katalin.simon@dreher.sabmiller.com
Telefon: (1) 432 9920

E-mail: jani.kinga@acg.hu
Telefon: +(36 30) 417 4124

 

Megjegyzés a sajtó munkatársainak:

A 2011-ben immár ötödik alkalommal meghirdetett „A Jövő Fiatal Vállalkozója” pályázat a Dreher Sörgyárak Zrt. kezdeményezésre jött létre azzal a céllal, hogy segítse a saját vállalkozást elindítani szándékozó felsőoktatási hallgatókat céljuk elérésében.

A verseny másik fontos célja, hogy az Életpálya Alapítvány, valamint az EcoSim szakmai közreműködésével fejlessze a pályázaton résztvevő felsőoktatási hallgatók üzleti életben nélkülözhetetlen készségeit és bővítse a vállalkozások létrehozásához és működtetéséhez kapcsolódó ismereteiket.

„A Jövő Fiatal Vállalkozója” pályázat 2011-es zsűrije:

Dr. Könczöl Erzsébet, a Corvinus Egyetem adjunktusa, a zsűri elnöke
Dr. Szirmai Péter, az Életpálya Alapítvány kuratóriumának elnöke
Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezetője
Salgó István, az ING Bank N.V. Magyarország vezérigazgatója
Kiss Péter, „A jövő fiatal vállalkozója 2006” pályázat nyertese
Andrei Haret, a Dreher Sörgyárak Zrt. elnök-vezérigazgatója
Kovács Sándor Lóránt, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalatfejlesztési igazgatója