A SABMiller kiadta a 2015 márciusával zárult pénzügyi évének eredményeit. A nemzetközi vállalat árbevétele 5%-kal nőtt az elmúlt évhez képest, az adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 6,367 millió dollár. A cég 1 részvényre jutó nyeresége 113 cent volt, ami 8%-kal több, mint az előző évben.
A latin-amerikai és afrikai piac folyamatos növekedést mutat, míg Észak-Amerikában és Kínában gyengülés tapasztalható, de a kínai piac az utolsó negyed évben növekedésnek indult. A legnagyobb afrikai palackozó, a Coca-Cola Beverages Africa megalakulásának bejelentésével a SAB Miller tovább növelte piacvezető jelenlétét a kontinensen.
A pozitív eredményeket elsősorban a termékfejlesztésekhez kötik, a cég minden régióban sikereket ér el a ciderekkel, radlerekkel és az ízesített sörökkel. A vállalat tervei között további fejlesztések szerepelnek és 2018-ra 500 millió dollárral szeretné csökkenteni a költségeit.
A magyar piacon a 2015 március 31-én zárult üzleti évben 1,3%-kal bővült a Dreher Sörgyárak forgalma az előző évhez képest. Ez felülmúlja az ebben a tizenkét hónapban mért 1%-os piaci bővülést. Ugyanebben az időszakban az értékesítés is közel 1,5%-kal megugrott, ezáltal a hektoliterre számított árbevételt is húzta magával. Magyarország vezető sörgyártója az előző üzleti évben összesen 2,2 millió hektoliter sört értékesített, ez nagyságrendileg 440 millió korsó folyékony kenyérnek felel meg. A magyar fogyasztók átlagosan 61 liter sört ittak meg az elmúlt évben, ezzel a nemzetközi piacon a középmezőnybe tartozunk.
A Dreher Sörgyárak az erős márkaportfólió mellett kulcsfontosságúnak tartja a konzisztens stratégiát is, a tavalyi pénzügyi évben 2 milliárd forintot költöttek fejlesztésekre és olyan beruházásokra, amik a hatékony működést segítik.
A cég az elmúlt évek csökkenő keresletét termékfejlesztésekkel, innovációval kompenzálta, így tudott a válságos időszakban is növekedni. A prémium és a gazdaságos szegmensben megfigyelhető bővülés mellett ismert például a radlerek előretörésének sikertörténete, de a klasszikus sör esetében is megjelentek újdonságok és izgalmas ízeket kínálnak a fogyasztóknak. A sörös, tematikus fesztiválokon olyan különlegességek jelentek meg, mint például a fahordós, szűretlen sörkülönlegesség, vagy a tanksör, mely egyre több helyen lesz elérhető. A nemzetközi trendeknek megfelelően a Dreher Sörgyárak bővítette különleges ízesítésű alkoholmentes portfólióját, amibe a Lime-Málna és Pomelo-Grapefruit ízvilág mellett bekerült a Gyömbér is. Májustól egy új kategóriában is kipróbálja magát a vállalat, a cider piacot a Kingswooddal tervezik meghódítani. A Kingswood kizárólag természetes alapanyagokat tartalmazó alma cider, melynek almatartalma meghaladja a 30%-ot. A Sörgyár az új termékkel azokat célozza, akik a könnyed, nem túl édes, nem túl száraz, trendi, frissítő italokat kedvelik.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.