Kreditpontot ér a felelős alkoholfogyasztás tudása

Egyetemi órák része lett a felelős alkoholfogyasztás témaköre a Dreher Sörgyárak „Ésszel-iszom!” programjának kezdeményezésére. A program UNI sorozatának első tesztkurzusa a Budapesti Metropolitan Egyetemen indult 2022 őszén. A program indulása óta több mint száz alap-és mesterszakos, valamint posztgraduális hallgató tanult és tervezett érzékenyítő kampányokat a mértékletes alkoholfogyasztásról. A pilot félév sikere után a hiánypótló kezdeményezés 2023-ban több egyetemen folytatódik: a Budapesti Metropolitan Egyetem mellett a Corvinus és MOME is bekapcsolódott kurzusaival.

A felelős alkoholfogyasztás minél szélesebb körben történő edukációjának elősegítésére jött létre a 14 éve futó Ésszel-iszom! program legújabb eleme, mely a hazai legális fogyasztási korhatár legelején, 18 éves kortól hívja párbeszédre a témában a fiatal felnőtteket. 

Az Ésszel-iszom! UNI keretében a hallgatók rendhagyó intenzitással ismerkedhetnek meg az alkoholfogyasztásra vonatkozó hazai és nemzetközi trendekkel, jogszabályokkal és kihívásokkal. Az átadott tananyag és az aktív projektmunka lehetővé teszi, hogy fejlődjön a mértékletességgel kapcsolatos tudatosságuk és ők maguk is a felelős alkoholfogyasztás nagyköveteivé váljanak. Az Ésszel-iszom! UNI koncepció alapja, hogy a hallgatók olyan megvalósítható projektet tervezzenek, amely elsősorban a saját korosztályukat képes hatékonyan és hitelesen megszólítani. Az elindított program egyik központi eleme a gyakorlati fókusz: a hallgatók az elméleti keretből kilépve valós társadalmi problémán és akár országos szinten is megvalósítható feladaton dolgozhatnak erős szakmai mentorálás mellett – ez visszaköszön a prezentált munkák minőségében és komplexitásában is.

A kidolgozott projektmunkákat szakmai zsűri bírálja el, melyben az egyetem vezetése és az oktató mellett jelen van a megbízói és a kreatív ügynökségi oldal is.

Az Ésszel-iszom! UNI első, gyakorlati fókuszú kurzusain a Budapesti Metropolitan Egyetem 60 Kereskedelem és marketing, illetve Kommunikáció és médiatudomány alapszakos, továbbá 10 posztgraduális (Stratégiai marketing executive MBA) hallgatója szerezhetett kreditpontokat. A diákok feladata az volt, hogy tervezzenek hatékony kommunikációs kampányt a felelős alkoholfogyasztás népszerűsítésére a fiatal felnőtt korosztály körében.

Idén tavasszal a program bekerült a Budapesti Metropolitan Egyetem tömbösített Public Relations posztgraduális képzésére, majd a Budapesti Corvinus Egyetemen és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem közös, tavaszi szemeszterének választható kurzusai közé. A 2023-as tavaszi félévben így összesen közel 50 mesterszakos és posztgraduális hallgató vett részt az Ésszel-iszom! UNI programban. Ősztől újabb hazai felsőoktatási intézményekbe juthat el kezdeményezés, hogy szakmai ismereteik bővítése mellett még több fiatal felnőtt váljon tudatosabbá a felelős alkoholfogyasztás kapcsán.

Az egyetemi program számos tanulmányi területen (pl. jog, marketing, pénzügy, orvostan) és formátumban (pl. workshop, tömbösített témanap, féléves kurzus) adaptálható. Valamennyi megvalósítási mód során a hallgatók olyan projektmunkát alkotnak, amely hitelesen üzeni: „a felelőtlen alkoholfogyasztás nem menő”.

Az előzetes kérdőíveredmények alapján a hallgatók 77,3 %-a nyilatkozta, hogy a kurzus alatt az alkoholfogyasztás kultúrájáról, hátteréről, hatásairól kapott ismeretanyag hatására jobban tudja, mire kell figyelnie a szélsőségek elkerülése érdekében. A hallgatók 50 %-a pedig kifejezetten úgy vélte, hogy több ponton érdemes alkoholfogyasztási szokásán változtatni.

Az Ésszel-iszom! programról:
Ésszel-iszom! néven a Dreher Sörgyárak 2009-ben elsők között indított Magyarországon felelős alkoholfogyasztást népszerűsítő programot. A kampányelemek mindegyike non-branded megjelenést kapott, azaz a Drehertől független arculatot és tartalmakat. A program célja a felelős alkoholfogyasztás kultúrájának támogatása, az ezzel kapcsolatos információátadás, a párbeszédindítás és a szemléletformálás a teljes hazai lakosság körében. A programhoz tartozó aktivitások az alkohol kapcsán legveszélyeztetettebb célcsoportokhoz szólnak: a fiatalkorúak, autóvezetők, kismamák és a fiatal felnőttek köréhez.

Az egyetemi adaptáció mellett az Ésszel-iszom! program másik zászlóshajója a 2017-ben elindított, a kifejezetten a Z generációt célzó „Badily” alkoholprevenciós alprogram, amely egy élő, interaktív drámapedagógiai foglalkozás. A Badily 2020 óta digitális formában is elérhető.

A kezdeményezés elnyerte a 2013 Legkiválóbb CSR Megoldása Díjat, 2018-ban a Prizma PR Díj arany fokozatát, 2019-ben CSR Hungary Díjjal jutalmazták, 2020-ban a Doing Good CSR Award jelölti listájára került.

A felelős alkoholfogyasztással kapcsolatos CSR-tevékenységén és az IARD-vállalások teljesítésén felül a Dreher Sörgyárak a jogszabályban foglaltakon túlmenő szigorú önszabályozást alkalmaz.

Dreherzrt.hu
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.