Növekvő forgalom és árbevétel a Dreher Sörgyáraknál

Sikeres szezont zárt a Dreher Sörgyárak Zrt., hazánk piacvezető sörgyártó és -for­galmazó vállalata. A 158 éves Sörgyár idén várhatóan 40 milliárd forint árbevételt realizálhat, mely meghaladja a tavalyi 37 milliárd forintos eredményt. Az évi közel 2 millió hektoliter sört előállító Sörgyár forgalma sok éves, a söripari trendeknek megfelelő csökkenés után tavaly fordult újra növekedésbe, mely az idén is töretlenül folytatódott. A növekedés magyarázata egyrészt a válságnak köszönhetően a gazdaságos árú termékek piacának bővülése, másrészt pedig a cég sikeres stratégiája a vendéglátásban – derült ki a Sörgyár sajtótájékoztatóján.

sorgyar-legi-foto-220x.jpgHúsz évvel ezelőtt még 10 millió hektoliter sör fogyott évente hazánkban, mely fokozatosan 7 millió hektoliterre csökkent, ráadásul az utóbbi években folyamatosan esett a kereslet. A negatív tendencia tavaly tört meg és az idei év adatai alapján elmondhatjuk, hogy egy trendfordulón vagyunk túl, hiszen az idén is tovább növekedett a piac. A söripari trendnek megfelelően a Dreher Sörgyárak Zrt., hazánk legnagyobb sörgyártó és -forgalmazó vállalata is növelte eladását a tavalyi évhez képest – hangzott el a vállalat szezonzáró gazdasági sajtótájékoztatóján.

Glattfelder Tamás, a Sörgyár pénzügyi és adminisztrációs igazgatója kiemelte: a Dreher Sörgyárak keresztéves pénzügyi évben (április 1-től március 31-ig) számol, így lezárt eredménnyel nem tud szolgálni, de az eddigi eladások szerint idén várhatóan 40 milliárd forint árbevételt realizálhat majd a Sörgyár. Ez messze meghaladja a tavalyi 37 milliárd forintos eredményt. Az igazgató kiemelte: a Dreher Sörgyárak tavalyi eredményéből 12 milliárd forint jövedéki adót, közel 6 milliárd forint áfát és további közel 2 milliárd forint bérjellegű és egyéb adót fizetett be, azaz 20 milliárd forintot tett hozzá a magyar költségvetéshez. A sörgyárak mindeközben mintegy 9300 ember megélhetéséhez járul hozzá, míg a vendéglátóiparban 4600, a kiskereskedelemben pedig 610 munkahely köthető a vállalat tevékenységéhez.

sorfogyasztas_infografika_180x.jpgA Sörgyárnál elért 7%-os volumennövekedés körülbelül felerészt köszönhető a piaci trendeknek, másik felében viszont a Dreher Sörgyárak sikeres vendéglátó szektorban zajló programjainak. A kiváló szezon eredményeként a csapolt sörfogyasztás 8%-kal növekedett idén április és augusztus között a tavalyi év hasonló időszakához képest, mely szegmensben az Arany Ászok egyértelműen a legnagyobb márkává vált.

Az idei és az ezt megelőző szezonban is láthatóvá vált, hogy a söreladás a gazdaságos árú termékek irányába tolódik el, így a volumennövekedés nem egyenesen arányosan hat a pénzügyi eredményre. A kedvező árú sörök aránya jelenleg a piacon 30-40 százalék, míg a prémium termékeké 15 százalékot tesz ki. A fennmaradó hányad a közepes árfekvésű termékek részaránya.

Kovács Sándor Lóránt, a Dreher Sörgyárak vállaltfejlesztési igazgatója a vállalat stratégiai tervei kapcsán kiemelte, hogy a vendéglátás szegmensében elért sikerek után nem lehet kérdéses a folytatás, melyben a Sörgyár tovább erősíti a szektort támogató programjait és ezeken keresztül járul hozzá a csapolt sör fogyasztási kultúrájának növeléséhez, mely egyértelműen a legjobb minőséget biztosító kiszerelés a söriparban. A hazai és a nemzetközi sörpiac életében is az ízesített sörök megjelenése jelenti az új kihívást és lehetőséget. Az éves szinten közel 7%-ot jelentő piaci szegmens azt mutatja, hogy a fogyasztók kíváncsiak és igénylik a különlegességeket, ezért döntött a cég amellett az idén, hogy belép ebbe a szegmensbe. A Sörgyárak fenntartható fejlődési stratégiája kapcsán kiemelte továbbá, hogy a vállalat által forgalmazott sör közel 50%-a az iparágban egyedülálló módon újrahasznosítható – vagy ahogy a söriparban mondják – újratölthető csomagolásban kerül eladásra, ennek közel 30%-a hordóban, 70%-a pedig visszaváltható üvegben jut el a fogyasztókhoz.

 

További információ:

Deák Balázs
PR tanácsadó
FLOW PR
E-mail: deak.balazs@flowpr.hu
Mobil: +36 20 234 1489

10SD.jpg A Dreher Sörgyárak Zrt. számára a nemzetközi hátteret a világ második legnagyobb sörgyártó vállalkozása, a SABMiller csoport biztosítja, amely jelenleg 6 kontinensen, a világ több mint 75 országában van jelen. A vállalatcsoport a fenntartható fejlődés érdekében 10 fő fejlesztési területet határozott meg, amelyek megvalósításában a Dreher Sörgyárak Zrt. is aktív szerepet válla helyi programok kidolgozásával és megvalósításával. A tíz terület: Fellépés a felelőtlen alkoholfogyasztás ellen; Környezettudatos vízgazdálkodás; Az energiafelhasználás és a szén-dioxid kibocsátás csökkentése; A csomagolás újra használata és újrahasznosítása; Felelős hulladékgazdálkodás; A vállalkozásfejlesztés ösztönzése az értékláncban; Közösségi szerepvállalás; A HIV/AIDS mérséklésének támogatása az érintett területeken; Emberi jogok tiszteletben tartása; Transzparens és etikus üzleti gyakorlat.

Dreherzrt.hu
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.