Sajtóreggeli

Multinacionális háttér

A Dreher Rt. az elsők között van a magyar sörpiacon. Előkelő helyzetét egyaránt köszönheti a 150 éves magyar sörfőzési tapasztalatoknak, illetve az utóbbi években a világ második legnagyobb sörgyártója, a SABMiller által biztosított multinacionális háttérnek. A SABMiller csoportot a világon egyedüliként az amerikai Annheuser-Busch előzi meg.

 A South African Breweries, ahogy akkor még a SABMiller-t hívták, 1993-ban vette meg a Dreher Rt.-t, mint első európai vállalatát. Az anyavállalat az elmúlt 10 évben (1993-tól) 25 milliárd Ft értékben invesztált a Dreher Rt.-be, hogy a legmodernebb technológiával lássa el a magyarországi leányvállalatát. Az infrastrukturális fejlesztések és a munkaerő képzés eredménye a vállalat saját márkáinak évek óta tartó sikersorozata, amelynek köszönhetően folyamatos növekedést produkál a vállalat.

A Dreher Sörgyárak Rt. piaci helyzete
 
A vállalat célja, hogy lehetővé tegye a fogyasztók számára a minőségi sörök élvezetét, és hogy segítse egy felelős és a minőséget méltányoló sörkultúra létrejöttét. A Dreher összes márkája ezt a célt szolgálja – egyrészt a minőségi sörfőzés másrészt az összes márka hatékony kommunikációja segítségével.

Márkáink a legjobb minősítéseket nyerték el a neves Monde Selection versenyen, amelyet minden évben Belgiumban rendeznek, hogy összemérjék a világ minden tájáról származó minőségi söröket. Büszkék vagyunk, hogy a Dreher Rt. termékei minden évben nagyon értékes díjakban részesülnek. 2003 májusában a Dreher Classic aranyérmet, míg az Arany Ászok ezüstérmet kapott.

A Dreher Rt. büszke a márkáira és a cég magyar történelmére. A cég termékeinek az elmúlt években tapasztalt sikeres teljesítményét elsősorban az egyre fokozódó vásárlói érdeklődés és hûség jelzi.

A piac kedvezően reagált az erőfeszítéseinkre. A magyar sörpiacon tavaly 0,5%-kal több sör fogyott 2002-höz képest, ám a Dreher Sörgyárak Rt. ezt meghaladóan, összesen 4%-kal több sört értékesített az év során a tavalyinál. Jelenleg a vállalat gyári kapacitása a palackfejtőben öt napos illetve folyamatos termelés esetén 36.000-53.000 hl hetente. A dobozfejtő üzemben hetente 19.000-23.000 hl sört dolgoznak fel, ezen kívül öt-, illetve hat napos termelés esetén hetente 14.000-17.000 hl sört töltenek hordóba.

Prémium márkánk, a Dreher Classic, amelynek szlogenje, a „A felszabadult pillanatokért”, a legkedveltebb magas minőségû, prémium szegmensbe tartozó sör Magyarországon. Noha a prémium kategóriájú sörök piaca folyamatosan szûkült az elmúlt esztendőkben, a Dreher az egyetlen sörmárka, amelynek nőtt a népszerûsége, és ennek következményeként 4%-kal több fogyott belőle 2003-ban az előző évvel összehasonlítva.

A legnépszerûbb hazai gyártású márkánk, az Arany Ászok is tovább növelte piaci részesedését az elmúlt évben annak ellenére, hogy a márkánál olcsóbb és rosszabb minőségû sörök tavaly nagy számban lepték el a piacot.

Az elmúlt évben két új márkával bővítette portfolióját a vállalat. A SABMiller csoport által gyártott Pilsner Urquell Csehországból, a Miller Genuine Draft az Egyesült Államokból érkezett Magyarországra. Ezek a márkák teljesen különböző, a magyar piacon eddig kevéssé ismert ízvilággal rendelkeznek. Biztosak vagyunk benne, hogy a szuper prémium kategóriájú, kiváló minőség és magas árkategóriájú márkák a legigényesebb fogyasztók igényeit is kielégítik.

Mindemellett a legnépszerûbb saját készítésû márkáink, a Dreher Classic és az Arany Ászok alkoholmentes változatban is megjelentek a piacon. Ezzel lehetővé tettük, hogy a márkák rendszeres fogyasztóit ne fosszuk meg a sörivás és a vezetés együttes élményétől.

Társadalmi szerepvállalás, szponzoráció

Dreher Sörgyárak Rt. amellett, hogy igyekszik megfelelni a vásárlók és fogyasztók igényeinek és kedvenc márkájukkal szemben támasztott követelményeiknek, hangsúlyt fordít a társadalmilag fontos értékek megjelenítésére is. Ezt támasztja alá a SABMiller globális stratégiája is, amelyben semmi esetre sem a profit az egyetlen hajtóerő; nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy bárhol bukkanunk fel, az ott élő közösség szívesen lásson minket, etikus és elismert szereplői lehessünk a piacnak.

Az Arany Ászok, mint márka évek óta támogatja a hazai labdarúgást. Jelenleg szponzorálja a nemzeti válogatottat, és több klubcsapat támogatását is felvállalta a nemzeti bajnokságban. A Magyar Labdarúgó Ligával fennálló szerződésünk értelmében az Arany Ászok a nemzeti bajnokság névadó szponzora.

Nemrégiben indítottuk el a Pub Cup elnevezésû versenysorozatot amatőr labdarúgó csapatok számára. A megmérettetésre több száz csapat jelentkezett Magyarország minden pontjáról, hogy kipróbálhassa tudását egy országos versenysorozatban.

A Dreher Rt. szorosabb kapcsolat kialakítására törekszik a helyi önkormányzati szervekkel, illetve civil közösségekkel. Folyamatosan egyeztetünk az illetékes helyi szervekkel és szervezetekkel, hogy mely területek szorulnak a leginkább támogatásra a kerületben. A SABMiller hagyományosan részt vesz társadalmi célú kampányokban, ahol ezeket az általunk vallott társadalmi értékeket a gyakorlatban is megvalósíthatjuk.

A Környezetvédelmi Minisztérium a KŐVET-INEM Hungária Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesülettel közösen "Megtakarítás díjjal" jutalmazta a Drehert az energia-szolgáltatás területén elért eredményeiért néhány hónappal ezelőtt. A díjat a vállalat az energiatakarékos mûködés kialakítása, és a környezetvédelem iránti elkötelezettségének elismeréseként kapta.

A Dreher Rt. a világ élvonalába tartozó, korszerû technológiával rendelkezik. Termékeink minőségét garantálja az ISO 9002 nemzetközi szabvány szerint tanúsított minőségbiztosítási rendszerünk, amely integráltan mûködik az ISO 14001 szerinti környezetközpontú irányítási rendszerrel. Cégünk a sörgyártók között elsőként vezette be az élelmiszer biztonságot szolgáló, úgynevezett HACCP, a veszélyelemzés, kritikus szabályozási pontok módszerét is.

A Dreher az első olyan magyar vállalatok között van, akik ilyen minősítést értek el, és komoly belső intézkedéseket teszünk annak érdekében, hogy ezek az alapelvek valóban beépüljenek a vállalati kultúrába.

A gyönyörûen felújított irodaépületünk, valamint a 150 éves, Zsolnay csempékkel és eredeti rézedényekkel díszített főzőüzem egyszerre tükrözik a Dreher Sörgyárak Rt. értékeit – azt, hogy fogyasztóink növekvő elégedettsége érdekében hogyan ötvözhetők a hagyományok és a modern értékek.

A 2003-as pénzügyi év a Dreher Rt.-nél márciusban ér véget, de a  jelenlegi helyzetet tekintve igen jó teljesítményünk bizonyára lehetővé teszi, hogy a következő években a bevételeket az ügyfélszolgálatba, a gyár korszerûsítésébe és a munkatársak további képzéseibe forgassuk vissza.

További információ:

Pecznik Éva
PR manager,
Dreher Sörgyárak Rt.
E-mail: eva.pecznik@dreher.sabmill
er.com