A Dreher Sörgyárak Zrt. és az Őnszabályozó Reklám Testület megállapodtak, hogy a sörgyártó és -forgalmazó vállalat a jövőben szorosabban együttműködik a piaci önszabályozást koordináló szervezettel. Az intenzívebb együttműködés részeként a Dreher mostantól valamennyi fogyasztói és üzleti célú reklámanyagát és – koncepcióját megosztja az ŐRT-vel belső jóváhagyási folyamata részeként, illetve képzés és tudásmegosztás területén is szorosabb együttműködés indul.
Az együttműködés első állomásaként Fazekas Ildikó, az ŐRT főtitkára a digitális kommunikáció területén várható önszabályozási változásokkal, szigorításokkal kapcsolatban tartott képzést a Dreher munkatársainak.
„A Dreher Sörgyárak Zrt. 2006 óta tagja az Őnszabályozó Reklám Testületnek, felelős vállalatként tagságunk kezdete óta megosztottunk minden kiemelt marketinganyagot a szervezettel. Fontosnak tartjuk azonban, hogy a Dreher a globális alkoholgyártók vállalásainak és az európai alkoholstratégia irányelveinek való megfelelésein túl példamutatóan járjon el az önszabályozás területén” – mondta az ŐRT-képzés alkalmából Tóth Valentin, a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok vezetője. Hozzátette: Mivel a Dreher anyavállalata, a SABMiller csoport is csatlakozott a globális alkoholgyártók vállalásaihoz így itthon is várható, hogy a következő években tovább szigorodik a kiskorúak védelmében tett médiaelérés korlátozása, erősödik az ittas vezetés elleni fellépés, illetve az értéklánc kereskedelmi területén is előtérbe kerülnek a felelős alkoholárusításhoz kapcsolódó aktivitások.
„Ez az együttműködés, valamint a képzés is azt mutatja, hogy a Dreher számára a felelősség nem csak a gondolkodásában és működésében nyilvánul meg, de kiemelt gondot fordít arra is, hogy ez a felelősség a reklámtevékenységük valamennyi elemében megnyilvánuljon. A képzés során részletesen megtárgyaltuk, hogy mire kell ügyelni például egy Facebook-hoz kapcsolódó promóció, vagy éppen egy olyan aktivitás során, amelyben fotók feltöltésére bátorítják a fogyasztókat. Ebben az esetben sem mindegy, hogy hány évesek a szereplők, és mennyire felelősen viselkednek. A szigorú etikai alapelvektől ugyanis a digitális világban sem lehet eltérni” – mondta Fazekas Ildikó, az Őnszabályozó Reklámtestület főtitkára.
Dreher Sörgyárak Zrt.
A Dreher Sörgyárak Zrt. Magyarország vezető sörgyártó – és forgalmazó vállalata*. Portfóliójának legnépszerűbb márkái közé tartozik a Dreher Classic, az Arany Ászok, a Kozel, a Pilsner Urquell, a Kőbányai, valamint a Miller. Folyamatos termékinnováció eredményeként jelent meg a piacon a Dreher Summer Moment, a Dreher Winter Moment, a Dreher 24 Pomelo és Málna-Lime, valamint az Arany Ászok Mojito. A vállalat jelenleg több mint 630 munkavállalót foglalkoztat, partnerein keresztül közvetve 7900 ember munkahelyéért felelős a szállítás, a kiskereskedelem, valamint a vendéglátás területén. Magyarország kiemelkedő gazdasági szereplőjeként a vállalat évi közel 25 milliárd forintot fizet az államháztartásba jövedéki adó, ÁFA, termékdíj és egyéb járulékok formájában. A Dreher Sörgyárak Zrt. beszállítóinak több mint 95 százaléka magyar vállalkozás, akiktől évente közel 15 mililárd Forint értékben vásárol terméket, szolgáltatást.
* Az AC Nielsen Piackutató Kft. által 2013. január és 2013. december időszakban a Kiskereskedelmi Indexben mért mennyiségi és értékbeni eladások alapján a sör kategóriában teljes Magyarországon.
Őnszabályozó Reklám Testület (ŐRT)
Az ŐRT a reklámipar szereplőinek felelős reklámozását ellenőrző szervezet. A reklám önszabályozás alapját a Reklámetikai Kódex jelenti, a működés elvét pedig a nemzetközi sztenderdek adják. A panaszok gyors elbírálásán túl egyre nagyobb figyelmet kap a megelőzés, amelynek része a reklámok előzetes – még megjelenés előtt álló – véleményezése és a munkatársak tréningezése, hogy megfelelő, etikus reklámok szülessenek.
További információ:
Endrődi Veronika
Mobil: +36 30 335 9774
E-mail: endrodi.veronika@dreher.sabmiller.com
www.dreherzrt.hu
Fazekas Ildikó ŐRT
Mobil: +36309902301
E-mail: ort@ort.hu
www.ort.hu