Tízből hét magyarnak fontos, hogy eredeti terméket vegyen

A magyar vásárlók 68%-a az eredeti márkát választaná az utánzat helyett – derült ki a Pilsner Urquell megbízásából készített Nagy Eredetiség Tesztből. A reprezentatív felmérésben a megkérdezettek többsége leginkább gyógyszerből és élelmiszerből ragaszkodik az eredeti termékekhez, de a ruhák és a műszaki cikkek esetében már kevésbé válogatós. A felmérésből az is kiderült, hogy az eredeti sört a csehekkel kapcsoljuk össze, a magyarokról pedig a paprika és a gulyás jutnak eszünkbe.

Mi jut eszébe a magyaroknak az eredetiségről? Többek között erre a kérdésre kereste a választ a Pilsner Urquell megbízásából készített országos reprezentatív kutatás (online, 25-55 évesekre, nemre, település típusra, iskolai végzettségre 600 fős reprezentatív kutatás), ami a fogyasztói szokásokat vizsgálta. A megkérdezettek közel 60 százaléka szerint az eredetiség azt jelenti, hogy az adott termék a „legelső” vagy az „igazi” a kategóriájában, és mások utánzatokat készítenek róla. A válaszadók másik része máshonnan közelít: nekik a bontatlan, sértetlen csomagolás jut eszükbe a fogalomról. Abban viszont a többségük egyetért, hogy szívesebben vesznek hamisítatlan terméket, mint másolatot: tízből hét ember erre szavazott. A kutatás rámutatott, hogy elsősorban a megbízhatóság és a jó minőség miatt választunk autentikus márkákat, míg az ár-érték arány háttérbe szorul a fenti előnyökkel szemben.

Nem mindegy az sem, hogy milyen típusú árucikket veszünk: akkor vagyunk igazán válogatósak, ha az egészségünkről vagy a szervezetünkről van szó. A megkérdezettek a gyógyszerek és az élelmiszerek esetében fektettek igazán nagy hangsúlyt a hitelesebbnek vélt termékek kiválasztására: előbbinél 79, utóbbinál 66 százaléka mondta, hogy biztosan csak eredetit választana. Ugyanez a szám az elektronikai cikkek esetében 47, a ruhamárkáknál pedig csak 23 százalék volt. És hogy mi alapján tájékozódunk? A többség – közülük is kiemelkedő arányban a 25-29 évesek – a védjegyet keresik a címkén, de vannak, akiknek a márkajelzés is garanciát jelent az elvárt minőségre és megbízhatóságra.

Nagy az egyetértés abban is, hogy milyen autentikus termékeket vagy kategóriát kapcsolunk egy-egy nemzethez: Magyarországról a paprika és a gulyás, Oroszországról a kaviár, Svédországról a húsgolyó, Csehországról pedig a sör ugrott be elsőként a válaszadóknak. A megkérdezettek többsége számára leginkább az íze tesz igazán egyedivé egy sört, de 42 százalékuk a változatlan receptet jelölte meg kritériumként. A válaszadók többsége tudta, hogy a Pilsner Urquell az eredeti pilsner sörmárka.

Az 1842-ben megalkotott aranyszínű lager mostanra igazi világhírnévre tett szert. A Pilsner Urquell hazánkban is hatalmas népszerűségnek örvend: tavaly Magyarországon nőtt a leggyorsabban a márka az egész régióban, és ennek egy remek szemléltetője, hogy a magyarországi Szimpla romkocsma a legnagyobb forgalmú, Csehországon kívüli tanksör bár, ahol igazi, szűretlen Pilsner Urquellel szolgálják ki a vendégeket.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Március 2-án a világon először Magyarországon, majd azt követően Lengyelországban indult el az eredetiség jegyében a Pilsner Urquell új kampánya. A Pilsner Urquell a pilsner sörkategória megteremtője, amelyből rengetegen merítettek inspirációt 1842 óta a világ minden táján. A márka üzenetének bemutatására egy olyan koncepciót kerestünk, ami magában hordozza az eredetiséget és az örök inspirációt. Mi az, ami talán a legtöbb embert inspirált arra a világon, hogy valamely módon feldolgozza az „eredetit”, ugyanakkor felveti azt a kérdést, hogy az eredeti felülmúlható-e?

Louis Armstrong What a wonderful world című száma igazi megtestesítője ennek az analógiának. Nem csak az eredetiséget, hanem az inspirációt is szerettük volna megmutatni, ezért a dalt új hangszereléssel, különböző zenei hangzásokat bemutatva álmodtuk meg. A reklámfilm szereplőit 50 zenész közül választottuk ki, akik 16 különböző hangszeren adták elő az ikonikus dalt, ezzel is tükrözve azt, hogy mekkora hatással van a “követőkre” az „eredeti”, és milyen sok feldolgozás alapjául szolgált. A különböző stílusok sokszínűsége a reklámfilmben egységes harmóniává áll össze, hogy a végén Louis Armstrong előadásával teljesedjen ki az üzenet: „Az eredeti nehezen felülmúlható.”

A film elérhető a Pilsner Urquell Magyarország Youtube csatornáján, illetve az alábbi képre kattintva:

 

Dreherzrt.hu
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.