Tízből hét magyarnak fontos, hogy eredeti terméket vegyen

A magyar vásárlók 68%-a az eredeti márkát választaná az utánzat helyett – derült ki a Pilsner Urquell megbízásából készített Nagy Eredetiség Tesztből. A reprezentatív felmérésben a megkérdezettek többsége leginkább gyógyszerből és élelmiszerből ragaszkodik az eredeti termékekhez, de a ruhák és a műszaki cikkek esetében már kevésbé válogatós. A felmérésből az is kiderült, hogy az eredeti sört a csehekkel kapcsoljuk össze, a magyarokról pedig a paprika és a gulyás jutnak eszünkbe.

Mi jut eszébe a magyaroknak az eredetiségről? Többek között erre a kérdésre kereste a választ a Pilsner Urquell megbízásából készített országos reprezentatív kutatás (online, 25-55 évesekre, nemre, település típusra, iskolai végzettségre 600 fős reprezentatív kutatás), ami a fogyasztói szokásokat vizsgálta. A megkérdezettek közel 60 százaléka szerint az eredetiség azt jelenti, hogy az adott termék a „legelső” vagy az „igazi” a kategóriájában, és mások utánzatokat készítenek róla. A válaszadók másik része máshonnan közelít: nekik a bontatlan, sértetlen csomagolás jut eszükbe a fogalomról. Abban viszont a többségük egyetért, hogy szívesebben vesznek hamisítatlan terméket, mint másolatot: tízből hét ember erre szavazott. A kutatás rámutatott, hogy elsősorban a megbízhatóság és a jó minőség miatt választunk autentikus márkákat, míg az ár-érték arány háttérbe szorul a fenti előnyökkel szemben.

Nem mindegy az sem, hogy milyen típusú árucikket veszünk: akkor vagyunk igazán válogatósak, ha az egészségünkről vagy a szervezetünkről van szó. A megkérdezettek a gyógyszerek és az élelmiszerek esetében fektettek igazán nagy hangsúlyt a hitelesebbnek vélt termékek kiválasztására: előbbinél 79, utóbbinál 66 százaléka mondta, hogy biztosan csak eredetit választana. Ugyanez a szám az elektronikai cikkek esetében 47, a ruhamárkáknál pedig csak 23 százalék volt. És hogy mi alapján tájékozódunk? A többség – közülük is kiemelkedő arányban a 25-29 évesek – a védjegyet keresik a címkén, de vannak, akiknek a márkajelzés is garanciát jelent az elvárt minőségre és megbízhatóságra.

Nagy az egyetértés abban is, hogy milyen autentikus termékeket vagy kategóriát kapcsolunk egy-egy nemzethez: Magyarországról a paprika és a gulyás, Oroszországról a kaviár, Svédországról a húsgolyó, Csehországról pedig a sör ugrott be elsőként a válaszadóknak. A megkérdezettek többsége számára leginkább az íze tesz igazán egyedivé egy sört, de 42 százalékuk a változatlan receptet jelölte meg kritériumként. A válaszadók többsége tudta, hogy a Pilsner Urquell az eredeti pilsner sörmárka.

Az 1842-ben megalkotott aranyszínű lager mostanra igazi világhírnévre tett szert. A Pilsner Urquell hazánkban is hatalmas népszerűségnek örvend: tavaly Magyarországon nőtt a leggyorsabban a márka az egész régióban, és ennek egy remek szemléltetője, hogy a magyarországi Szimpla romkocsma a legnagyobb forgalmú, Csehországon kívüli tanksör bár, ahol igazi, szűretlen Pilsner Urquellel szolgálják ki a vendégeket.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Március 2-án a világon először Magyarországon, majd azt követően Lengyelországban indult el az eredetiség jegyében a Pilsner Urquell új kampánya. A Pilsner Urquell a pilsner sörkategória megteremtője, amelyből rengetegen merítettek inspirációt 1842 óta a világ minden táján. A márka üzenetének bemutatására egy olyan koncepciót kerestünk, ami magában hordozza az eredetiséget és az örök inspirációt. Mi az, ami talán a legtöbb embert inspirált arra a világon, hogy valamely módon feldolgozza az „eredetit”, ugyanakkor felveti azt a kérdést, hogy az eredeti felülmúlható-e?

Louis Armstrong What a wonderful world című száma igazi megtestesítője ennek az analógiának. Nem csak az eredetiséget, hanem az inspirációt is szerettük volna megmutatni, ezért a dalt új hangszereléssel, különböző zenei hangzásokat bemutatva álmodtuk meg. A reklámfilm szereplőit 50 zenész közül választottuk ki, akik 16 különböző hangszeren adták elő az ikonikus dalt, ezzel is tükrözve azt, hogy mekkora hatással van a “követőkre” az „eredeti”, és milyen sok feldolgozás alapjául szolgált. A különböző stílusok sokszínűsége a reklámfilmben egységes harmóniává áll össze, hogy a végén Louis Armstrong előadásával teljesedjen ki az üzenet: „Az eredeti nehezen felülmúlható.”

A film elérhető a Pilsner Urquell Magyarország Youtube csatornáján, illetve az alábbi képre kattintva: